מצוקת בתי הדין: ח"כ ועקנין: "חסרים למעלה מ-80 דיינים" • האזינו

דוד לזר No Comments on מצוקת בתי הדין: ח"כ ועקנין: "חסרים למעלה מ-80 דיינים" • האזינו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ יצחק ועקנין מש"ס התייחס הבוקר (שני) ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' לסוגיית זהות הועדה למינוי דיינים ואמר כי "אני לא יודע אם יש הסכמות, אבל מה שברור הוא שהקואליציה תלך על מועמדים מוסכמים וזה עדיף על ללכת על נציגים שלא מוסכמים".

ועקנין הסביר כי "זו בחירה חשאית ולכן טוב ללכת עם ההסכמים שכל אחד יקבל את השני וכפי שיסוכם קודם לכן בין הסיעות השונות".

לדבריו של ח"כ ועקנין שכיהן בעבר כחבר בועדה לבחירת דינים –  "קיימת מצוקה קשה בבית הדין הרבניים וזאת בעקבות העדר דיינים מכהנים", ועקנין הוסיף כי "אני אומר זאת בידיעה ברורה, חסרים כיום בביתי הדין מעל 80 דיינים, 40 מהם הם צורך מיידי, בנוסף תווצר מצוקה גדולה יותר בהמשך השנה כשדיינים רבים יצאו לפנסיה".

"המצוקה היא לא רק בבתי הדין הרבניים אלא אף בבית הדין הגדול שאף שם קיימת מצוקה אמיתית במספר דיינים מכהנים", אומר ועקנין, לדבריו, "צריך לקדם דיינים מבתי הדין לבית הדין הגדול".

"דווקא בקדנציה של שר המשפטים לשעבר דניאל פרידמן – הוא מינה 18 דיינים. הופתעתי רבות מפרידמן, כלפי חוץ סיפרו שהוא אנטי חרדי – אבל כשהכרתי אותי ראיתי בדיוק הפוך", אמר.

"אסור לנו לתת לדבר הזה שימשיך, צריך להפעיל את כל הכוחות שזה יגמר, אני מקווה שבעת שהועדה תקום נסיים עם הדבר הזה, אני מאמין לשרת המשפטים איילת שקד, שהיא גם מבינה את הצורך הגדול במינוי דיינים לאלתר".

ועקנין התייחס למשבר התקציב בין המפלגות החרדיות לכחלון ואמר כי "הכל יגמר והכל יסתיים, כל מה שסוכם יבוא על פתרונו, גם בתקציב המדינה וגם בקצבאות הילדים", ועקנין הדגיש כי "קצבאות הילדים הם לא פחות חשובים מתקציב הביטחון, אני אומר את זה באופן ברור, משפחות שלימות ירדו למטה בגלל העדר קצבאות הילדים".

"למרות שקצבאות הילדים הם בשביל כולם – הרבה אנשים עולים לשידור ואומרים שהמפלגות החרדיות דורשות את קצבאות הילדים, אבל ממש לא. זה דאגה לנו?, זו דאגה לכולם".

"אני קרוב ל-20 שנים בכנסת, בוועדת הכספים ובוועדות נוספות, אני מוסר את נפשי לדברים שקשורים לכלל הציבור במדינה, הבעיה ששוטפים לציבור את המוח מבוקר עד לילה", לדבריו, "אין חברי כנסת כמו החרדים שעושים למען הציבור הכללי".

ח"כ ועקנין הוסיף כי "הפעם הפסדנו קולות מהציבור החילוני בגלל חוסר אחדות, והמבין יבין, הפירוד הזה לא עשה טוב לציבור החילוני", רמז ועקנין למפלגתו של אלי ישי.

האזינו לראיון המלא:



0 תגובות